Zápis z PS 27.5.2008

29. května 2008 v 11:49 | Modrá Kočka |  Zápisy z PS

Zápis ze setkání dne 27. května 2008

Zápis z pracovní skupiny NZDM - Klub Modrá kočka, Opava
1. Úvod, přivítání, představení nových členů skupiny, plán dnešního setkání
2. Zhodnocení kurzu Motivační rozhovory
3. Změny ve financování NZDM s cílovou skupinou 15 - 26 let
4. Místní a časová dostupnost služby
5. Informovanost o službě
6. Prostředí a podmínky poskytování služeb
7. Nouzové a havarijní situace
8. Domluva příštího setkání a dalších témat
Motivační rozhovory(Basic)
  • až na zimu v prostorách byla většina účastníků spokojena
Změny ve financování NZDM s cílovou skupinou 15 - 26 let
· od roku 2009 - jiný způsob financování z MPSV
· použití evropských financí
· Jitka Marková - posílala zařízením dotazník týkající se kapacity služeb
· financování formou výběrového řízení místo dotačního řízení
· KÚ MSK si podá žádost, ve které budou zahrnuty všechny služby z kraje - Individuální projekt kraje
· služby se budou nakupovat výběrovým řízením na dodavatele na celý region, vyhrát může jen jeden - hlavní kritériem je cena služby
· projekt na 3 roky
· výběrové řízení se uskuteční na podzim
· na tuto změnu je možné se připravit
· problém nastává u smíšené cílové skupiny např. 12 - 20 let - zatím nespecifikováno
· odkaz na více informací je uveden v dotaznících zjišťujících kapacitu služby
Místní a časová dostupnost
· kde se služba nachází a jak je časově dostupná
· kluby mají různé otevírací doby dle potřeby a možností cílové skupiny - většinou v odpoledních a podvečerních hodinách
· prázdniny - změněná otevírací doba - je dobré to uvést v registraci (důvod: např. personální možnosti a přizpůsobení se klientům)
· deník zavíracích dnů - uvádět, kdy měla organizace zavřeno - doporučuje se max. 6 dní v roce (viz. metodiky ČASu)
· svátky (Vánoce, Velikonoční pondělí apod.) - většinou mají kluby zavřeno - jako důvod uvádí předcházení závislosti klientů na klubu, podpora jejich pobytu v přirozeném prostředí, v rodině
· obvykle kluby neotevírají ani o víkendech a na Silvestra
· je dobré mít definovanou otevírací dobu, kterou zveřejňujeme a příliš často ji neměníme
· dle doporučení ČASu bychom měli mít otevřeno nejméně 3 dny v týdnu
· dotazníky na časovou dostupnost - jsou klienti spokojeni?
· klienty bychom měli předem informovat o změnách v provozní době
· příplatky za svátky - mělo by být upraveno ve smlouvě
· důležité je stanovit si kapacitu zařízení na jednoho pracovníka (obvykle 10 - 15 dětí najednou v jeden okamžik)
Informovanost o službě
· o čem, jak, kde a koho bychom měli informovat?
· zveřejňujeme veřejný závazek, nabídku, provozní dobu
· využíváme: letáky, web, tisk, školy, restaurační zařízení apod.
· snažíme se, aby měl každý šanci službu najít
· důležité je zaměřit se na cílovou skupinu - srozumitelnost
· měli bychom mít zpracovaný soubor informací o službě pro veřejnost
· zveřejňované informace musí být sjednocené a aktualizované!
· je možné mít více forem letáčků, pro různé skupiny, které chceme oslovit
· zveřejňované informace - viz. standardy - nezapomenout odpovědného pracovníka
· jednou z možností, jak nezahltit letáček je uvést odkaz na webové stránky, kde je podrobně vypsáno vše důležité
· svou roli hraje i výroční zpráva - její obsah je přesně stanoven
Prostředí a podmínky
· dle cílové skupiny - je možné zapojit klienty do spoluvytváření prostor
· jeden z klubů má "parlament" - jednou za 2 týdny se sejde (volná účast) a řeší, co by se dalo a mělo v klubu změnit - výhodou jsou zpětné vazby od klientů
· otázka: Třídit či netřídit odpad?
Nouzové a havarijní situace
· nouzový východ
· je třeba vydefinovat možné situace, popsat jejich řešení a seznámit s tím všechny pracovníky
· havarijní situace - požár, vodní instalace, topení, elektrická energie, plyn …
· nouzová situace - konflikt, úraz, agresivní klient, klient v intoxikaci, klient v záchvatu, krádež …
· zařízení by o těchto situacích mělo vést dokumentaci
· 1x za rok je dobré pracovníky proškolit a jako doklad mít prezenční listinu
· poplachové směrnice, evakuační plán
· odpovědná osoba, která rozhoduje v případě situace a řídí zásah do doby příjezdu přivolané odborné pomoci
· úrazy - rozdělit do kategorií
o 1. pomoc - každý povinen dle zákona
o např. epileptický záchvat - odstranit nebezpečí, nestrkat nic do pusy, lepší je vždy volat záchranku
o záznam o úrazu - hlášení, co se stalo, souhlas s poskytnutím údajů, podpis klienta (u anonymních klientů je dobré mít i záznam svědka)
o je dobré znát postupy 1. pomoci
· krizová situace - agresivní klient
o po vyřešení situace je dobré provést její analýzu s celým týmem
o možné udělat intervenci s klientem
o důležité je zajistit bezpečnost ostatních klientů - poslat je pryč z místnosti
o stanovit v organizaci priority - pořadí toho, co ošetřujeme jako první
o klub je veřejným prostorem, do kterého může přijít policie, prohlédnout prostor, vykázat klienta
· doporučení na konec: krizové situace často rozebírejte, analyzujte, obměňujte a doplňujte materiály
Příští setkání:
Úkoly:
· vyjádřit se mailem k nabídce kurzu krizové intervence na klíč
· předkládat témata pro setkávání po letních prázdninách
Termín dalšího setkání pracovní skupiny: v úterý 19. srpna 2008
Místo: OÁZA Karviná v 9:00 hod.
Zpracovala: Jana Chmelařová - Klub Modrá kočka, Opava
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 _H3Lč@_ _H3Lč@_ | Web | 29. května 2008 v 11:55 | Reagovat

Ahoj u mě j bleskovka jestli chceš můůžeš se zůůčastnit a ODMENA te nemine zatím ahoj h3LČ@

P.S:Promin za reklamu

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama